یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته پنجشنبه 30 مرداد 1399/ شماره 99
افزایش دلار نیمایی بازار را برگرداند؟/ گزارش بازار محصولات پتروشیمی در هفته چهارم مرداد 1399، افزایش قیمت های پایه در روز یکشنبه، اصلاح سهمیه های PVC از ماهانه 28 هزار تن به 48 هزار تن،اصلاح سهمیه های PVC از ماهانه 28 هزار تن به 48 هزار تن
پست های رادیویی مرتبط:

چهارشنبه 29 مرداد 1399 | پرونده معاملات این هفته با 12 هزار و 350 تن افزایش

سه‌‌‌شنبه 28 مرداد 1399 | نجات معاملات از سقوط

افزایش دلار نیمایی بازار را برگرداند؟/ گزارش بازار محصولات پتروشیمی در هفته چهارم مرداد 1399

طی هفته گذشته یعنی هفته سوم مردادماه 1399 فقط 62 درصد عرضه ها معامله شده بود، اما با افزایش 12 هزار و 350 تنی معاملات در هفته جاری، بازار از اغما خارج شد که در این پست به بررسی دلایل افزایش معاملات می پردازیم.

در هفته جاری از 82 هزار و 120 تن عرضه، 63 هزار و 685 تن معامله انجام شد و نسبت معاملات به عرضه به 77.5 درصد رسید. عرضه ها نسبت به هفته قبل فقط 120 تن افزایش داشت، اما معاملات 12 هزار و 350 تن، افزایش یافت.

موتور محرک معاملات این هفته را می توان در چند عامل بررسی کرد:

1- افزایش قیمت های پایه در روز یکشنبه
یکشنبه 26 مرداد، دلار نیمایی 436 تومان (2.37 درصد) نسبت به یکشنبه هفته گذشته افزایش یافت و صعود قیمت های جهانی هم، دلیل مضاعفی شد که قیمت پایه‌ی 16 گروه از کالاهای پلیمری بین 411 تا 3 هزار و 525 تومان افزایش قیمت را تجربه کنند. دلار نیمایی در روز 26 مرداد، 18 هزار و 819 تومان بود.

2- صعود دلار نیمایی
درست بعد از یکشنبه 26 مرداد، باز هم دلار نیمایی به صعود ادامه داد و با عبور میانگین روزانه از مرز 19 هزار و 700 تومان، علامت های افزایشیِ نیما در هفته آینده، پدیدار شد. افزایش دلار نیمایی تا امروز (پنجشنبه 30 مرداد) به 566 تومان رسیده و هنوز شنبه و یکشنبه، نیز در پیش است و باید دید، میانگین دلار نیمایی در روز یکشنبه به چه اختلافی از قیمتِ دلار در 26 مرداد، خواهد رسید. قیمت دلار نیمایی امروز 19.262 تومان بود.

3- اصلاح سهمیه ها
دو خبر مهم در این هفته منتشر شد؛ خبر اول، حذف سقف سهمیه واحدهای صنفی صنعت پلاستیک برای خرید مواد اولیه و خبر دوم، مصوبات جلسه کمیته راهبری مدیریت تقاضای محصولات پتروشیمی بود.
بر اساس مصوبات کمیته راهبری مدیریت تقاضای محصولات پتروشیمی، سهمیه‌ی کسر شده واحدهای تولیدی، در صورت داشتن صورتجلسه‌ی 1 فروردین 98، به همان سهمیه‌ی قبل، باز می گردد. بخشی از افزایش تقاضای این هفته را نیز می توان در سهمیه های اصلاح شده و برگشت داده شده به واحدهای تولیدی دانست.

اما خبر آخر؛ اصلاح سهمیه های PVC از ماهانه 28 هزار تن به 48 هزار تن
دفتر توسعه صنایع پایین دستی در نامه 13 مردادماه، از معاون صنایع وزیر صمت خواسته بود تا سهمیه بندی PVC ها اصلاح شود و رقم مجموع سهمیه های بهین یابی خریداران PVC و مصرف کنندگان واقعی، کمتر از کف عرضه تعیین شده این محصول (سقف ماهانه 37 هزار تن) نباشد. بر اساس اطلاعات ویکی پلاست و تأیید رییس دفتر توسعه صنایع پایین دستی شرکت ملی پتروشیمی، سهمیه تولیدکنندگان PVC که بعد از کاهش دو هفته‌ی پیش به 28 هزار تن رسیده بود، اصلاح شده و به 48 هزار تن رسیده است.

تیم تولیدِ محتوای آنچه شندید:
نگارش متن: محمود حق وردی
اجرا: عاطفه آقایی
شبکه های اجتماعی: امیر سحرخیز

اگر این بسته صوتی برای شما مفید بوده، با اشتراک گذاری و ارسال به دیگران، در اطلاع رسانی بیشتر، همراه ویکی پلاست باشید.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟